Funderingar

Jag vet inte om det finns någon läsare här förutom min vänskapskrets.... om du finns så välkommen =D
(Lämna gärna en liten kommentar om inget annat för mitt egos skull =) o vill du bara fortsätta läsa utan kommentar går de självklart bra de me =D )

Iaf om någon utanför min vänskapskrets läser här så e de så att jag e GBP opererad (Gastric Bypass opererad) sen oktober -11.

O nu till dagens funderingar................

Jag har funderat en del den senaste tiden på kommentarer man får vid viktnedgång.... Iom operationen så går jag ju ner rätt så snabbt (se 26 kg sen oktober) och man förändras ju en del utseendemässigt.......
Visst e de jätte kul när folk kommenterar ens transformering...absolut de ska jag inte sticka under stolen med..... från att aldrig få några kommentarer, från att varit den där tjocka kompisen i bakgrunden så har folk lagt märke till en....... Men hur roligt de än e så har jag samtidigt svårt att ta komplimangerna..... för samtidigt som jag blir jätte glad så vill jag verkligen inte verka skrytig eller förmer på något vis..... o jag hoppas verkligen inte jag uppfattas så..... för då har ni tillåtelse att slå på mig........

Men vissa kommentarer är svårare än andra..... jag vet att personerna som kommer med dom menar väl men samtidigt kan jag inte låta bli att analysera de dom säger.....

En typisk sån kommentar e : Men va fin du har blivit........
Jaha?? va jag så ful innan??  Jag vet att de e en välmenande kommentar men samtidigt...... hur uppfattades jag då innan???
Hade de sagt va smal du har blivit eller vad du har minskat så hade de ju varit en sak för de e ju de uppenbara, men..... vad fin du har blivit....... hmmm...... ok jag har transformerats från padda till tjej voila =)

De e ungefär som att man säger till en ensamstående förälder som träffat ny partner.... Men, va kul o när ska ni skaffa er ett kärleksbarn?       O med det menar man??    Att mina övriga barn inte är gjorda av kärlek??   Att ett ev nytt barn ska bli mer älskat än de jag redan har??

Jag vet att detta bara e små skumma funderingar av mig men.... nu har jag iaf fått ur mig de =)



Kommentarer
Postat av: Ziss

Äntligen !!! Ngn som tänker som jag gör ;))

Har i alla tider retat mig på dom sätten att uttrycka sig!

Bamsekram !!!

Vi får analysera mer en dag ;)

Kram

2012-02-29 @ 21:40:30
URL: http://zisstarycket.bloggplatsen.se
Postat av: Zandrah

Jag förstår precis vad du menar! Jag har lagt märke till det och tycker också att det är skumt när folk skriver såna saker. Dom menar väl, men det blir så fel!

Försök att skaka av dig dom negativa vibbarna (lättare sagt än gjort, jag vet!) och sug åt dig av det positiva. Dom tycker du ser bra ut och det är huvudsaken. Och oavsett hur många eller få kilon du väger så har jag alltid tyckt att du är en supersöt tjej. Så det så!

2012-02-29 @ 21:56:51
URL: http://zazzansosorterade.blogspot.com
Postat av: Emelie

Oavsätt vad du gör eller hur du ser ut så är det din personlighet vi är kompis med, Inget annat. ( om inte viktnedgången stiger dig om huvet om du fattar vad jag menar ;) )Att vara fin är inget du ska jämföra med att vara smal. Om du blev förolämpad av min komentar som jag skrivigt innan så ber jag om ursäkt.

2012-02-29 @ 22:32:37
Postat av: Mia

Emelie haha absolut inte de va absolut inte dig jag refererade till... de lovar jag =D

O jag lovar att om de stiger mig åt huvudet så får ni slå på mig.... massor för de e verkligen de sista jag vill =)



Zazza tack de samma gumman =)



Ziss ja de får vi göra =)

2012-02-29 @ 23:03:09
URL: http://miamartini.blogg.se/
Postat av: Anonym

äntligen en till som tycker precis som jag.... blir med lite ledsen typ när nån säger så... på just det sättet alltså.....

2012-03-13 @ 22:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: